Ben je informaticastudent en lijkt het je wel wat om deze zomer mobiele apps te ontwikkelen voor de diensten van de Stad Gent? Dan is het project Code 9000 misschien iets voor jou!

Op donderdag 28 en vrijdag 29 juni vinden de masterproefverdedigingen van onze studenten plaats. Naar goede gewoonte is iedereen welkom, dus werp zeker een blik op de agenda!

De jaarlijkse enquête van Agoria zocht het uit: in vier jaar tijd groeide de ICT-sector met bijna 10.000 mensen, met nog eens evenveel open vacatures voor IT-analisten, projectbeheerders, software- en systeemontwikkelaars … Onze huidige studenten weten wat hen te wachten staat: werk, veel werk. Onze afgestudeerden voelen het ongetwijfeld ook: ervaring doorgeven en tegelijk zelf doorgroeien. Wij wensen hen allemaal veel succes en voldoening toe!

Opendeurdag 2 Apr 2012

Op zaterdag 21 april verwelkomt de Hogeschool Gent je graag op haar jaarlijkse opendeurdag. Ook de vakgroep Informatica maakt je dan vanzelfsprekend met plezier wegwijs door de opleiding TIWI. Kom gerust langs voor een overzicht van projecten en masterproeven, een blik achter de schermen en een fijne babbel met de docenten van de vakgroep. Tot dan!

Ben je student en heb je fantastische ideeën voor een applicatie? Dan ben jij de geknipte kandidaat voor de tweede editie van Apps For Ghent, die plaatsvindt op zaterdag 24 maart. Vorm een team voor de hackathon, ga met de beschikbare open data aan de slag en ontwerp in zes uur tijd een applicatie. Misschien mag je die daarna wel uitwerken tijdens een betaalde studentenjob!