INWE-Quiz 17 Feb 2011

Voor de tiende keer alweer vindt op woensdag 16 maart om 19 uur de quiz van ons departement plaats. Groepjes van vijf, bestaande uit een combinatie van studenten en personeel, nemen het dan tegen elkaar op in een gevarieerde intellectuele krachtmeting. Ook de vakgroep Informatica wil daarbij natuurlijk van de partij zijn. Zin om één van onze teams te vervoegen? Ga dan zeker aankloppen bij een docent die volgens jou moet deelnemen aan de quiz! Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt!

Dat ingenieur en informaticus knelpuntberoepen zijn, is niet nieuw. Uit recente cijfers van de VDAB blijkt echter dat de vraag ernaar sterk blijft toenemen, bericht De Standaard. Qua werkzekerheid zit je als industrieel ingenieur informatica dus goed! Onze opleiding is nog steeds uniek in Vlaanderen en zorgt er mee voor dat de Hogeschool Gent de kroon spant met zeven geaccrediteerde masteropleidingen.

Op woensdag 23 maart wordt in Kortrijk de derde editie van de Vlaamse Programmeerwedstrijd georganiseerd. Je krijgt er 3 uur de tijd om in teamverband 5 programmeerproblemen te lijf te gaan. Iedereen is welkom: de deelnemers worden in 3 categorieën onderverdeeld en krijgen de keuze uit niet minder dan 12 programmeertalen. Zin om de TIWI-eer te verdedigen? Je vindt alle informatie op de website!

Op 24 februari tussen 12:30 en 18:00 organiseert onze studentenvereniging Hermes voor de derde keer haar job- en stage-event. Studenten van de verschillende opleidingen ingericht op de campus Schoonmeersen kunnen er kennismaken met de bedrijfswereld en zo een beter inzicht verwerven in wat hen te wachten staat na hun schoolloopbaan. Meer informatie over het evenement vind je in deze brochure.

Tot in 2011! 24 Dec 2010

De 12 eerste lesweken zitten er alweer op. We wensen onze studenten een vruchtbare blokperiode toe, met de feestdagen als lichtpunt en verademing. Moge 2011 alles brengen wat wenselijk is!